Bron: http://www.bndestem.nl/regio/ettenleur/5492775/Spring-maar-achterop-bij-Van-Cappelle.ece

(Bovenstaande dieplink werkt niet meer)

 

Hoop op gat in de markt voor motortaxichauffeur

“Spring maar achterop bij Van Cappelle

 

 

motor

 

Motortaxichauffeur Hans van Cappelle hoopt een gat in de markt gevonden te hebben.

 

 

 

ETTEN-LEUR - Er zullen een hoop mensen in Etten-Leur zijn bij wie de naam Hans van Cappelle nog wel een belletje doet rinkelen. Op het gemeentehuis zijn ze zijn naam in ieder geval nog niet vergeten. Hij was het immers die in 2007, uit woede over het - in zijn ogen onterechte - wegslepen van zijn gestalde fiets, een ingepakte baksteen achterliet in het Stadskantoor. Het pakketje werd als verdacht beschouwd en de Explosieven Opruimingsdienst werd ingeschakeld om in het intussen ontruimde stadskantoor de baksteen onschadelijk te maken. Hij heeft het inmiddels allemaal achter zich gelaten, vertelt Van Cappelle nu. De deels voorwaardelijke taakstraf die hij kreeg is geschiedenis. Over de forse claim van de gemeente voor de gemaakte kosten moet het Gerechtshof in Den Bosch nog een uitspraak doen.

 

Van Cappelle: “Als ik had geweten wat voor een tumult het allemaal zou veroorzaken, had ik het niet gedaan. Ik was met de steen naar het stadskantoor gekomen om hem aan de wethouder cadeau te doen. Ik kreeg hem niet te spreken, maar had geen zin om die steen mee naar huis te sjouwen. Dus heb ik hem achtergelaten.” Goed, gedane zaken nemen geen keer en op een gegeven moment is het tijd om weer vooruit te kijken. En dat deed Van Cappelle dan ook, toen hij als onderdeel van een reïntegratietraject een opleiding tot taxichauffeur volgde. Hoe kan het, vroeg hij zich in het leslokaal af, dat in een land waar iedere dag honderden kilometers file staat, er geen taxibedrijf bestaat dat met een motor tussen die ellenlange rijen blik doorrijdt? “Ik ben een tijdje met het idee blijven rondlopen en op een gegeven moment dacht ik: het moet er maar eens van komen.” Van Cappelle dook erin en merkte meteen dat het nog niet zo makkelijk is om een gat in de markt op te vullen.

 

“Bij het ministerie, de belastingdienst en de branchevereniging wisten ze niet wat ze ermee aan moesten. Taxi’s zijn altijd auto’s, met een motortaxi hadden ze nog nooit van doen gehad.” Ondanks de muur van regels waar hij tegenop liep, zette Van Cappelle door. Hij kocht een motor, schafte helmen en motorpakken in drie verschillende maten aan en met een stapel full-colour brochures was zijn motortaxibedrijf Nivo een feit. Heel veel passagiers heeft hij op zijn blinkende Honda Goldwing van 1500 cc tot nog toe echter niet vervoerd. “De eerste nacht dat ik werkte was met oud en nieuw. Toen heb ik flink wat ritjes gehad, maar daarna viel het vies tegen. Mensen gaan toch vaak in een groep op stap en dan heb je aan een motor waar maar één passagier op mee kan rijden niet zo veel.” Toch houdt hij goede hoop: “Door de slechte economie staan er de laatste maanden nauwelijks files. Als het weer wat beter gaat met Nederland komen die files ook wel terug. Ik hoop dat mensen me dan wel weten te vinden.”

 

 

Zie ook:

 

Etten in beeld Deel 1

Etten in beeld Deel 2

Leur in beeld

 

 

 

10 september 2009

 

Home

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

stats count


 

BREDA-EN-ALLES-DAAROMHEEN