Bron: http://www.bndestem.nl/algemeen/brabant/7804435/Toerist-in-Brabant-geeft-minder-uit.ece

 

Toerist in Brabant geeft minder uit

 

 

image086

 

Camping Familyland – Hoogerheide

(Foto: Kees Wittenbols – 19 april 2010)

 

 

BREDA - Het goede nieuws is dat de toerist Brabant nog altijd goed weet te vinden. Het slechte nieuws: hij geeft veel minder uit. Dat blijkt uit cijfers van het Vrijetijdshuis Brabant over 2010. Met ruim 2,1 miljoen vakanties, iets meer dan vorig jaar, neemt Brabant de derde plaats in van populaire provincies als het gaat om binnenlandse vakanties. Gelderland en Limburg zijn net als in 2009 de nummers één en twee. Maar beide provincies zagen het aantal vakanties wel afnemen met respectievelijk 1,3 en 4,5%. Landelijk daalde het aantal binnenlandse vakanties met 1,4%. Dat Brabant het relatief nog goed doet wijt het Vrijetijdshuis aan het relatief grote aantal mensen dat in de provincie een vaste stacaravan op de camping of een eigen vakantiehuisje heeft. Een derde van de hier doorgebrachte binnenlandse vakanties, is aan deze groep toe te schrijven.

 

 

 

image104

 

Camping Ponderosa – Ulicoten

(Foto: Kees Wittenbols – 28 april 2010)

 

 

Tegelijkertijd zorgt deze categorie er voor dat de gemiddelde bestedingen per binnenlandse gast in Brabant (128 euro) ver achterblijven bij het landelijk gemiddelde (157 euro). De totale uitgaven door binnenlandse gasten in Brabant komen dit jaar uit op ruim 275 miljoen euro. Volgens Vrijetijdshuis-directeur Guus van der Wolde moet Brabant “alert blijven op dit soort zaken.” Eén van de initiatieven om ook meer toeristen naar Brabant te halen is het stimuleren van het aantal korte vakanties. Daartoe is samen met de VVV’s de campagne “Brabant smaakt naar meer” ontwikkeld.

 

 

Zie ook:

 

Alle dorpen rondom Breda in beeld

 

 

15 december 2010

 

Home

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

stats count